fbpx
מאמץ עיני דיגיטלי
מעל 90% מהאנשים העובדים מול מסכים מפתחים סימפטומים של טשטוש או כפל ראייה, כאבי ראש ויובש בעיניים.
מכשירים אלקטרונים דיגיטליים מגיעים במגוון צורות וסוגים ,עם מסכים שגודלם יכול לנוע בין צגי ענק שולחנים למסכי טלפונים קטנים ואפילו שעונים חכמים עם מסכים קטנטנים .
מסכים אלו מגדילים במידה רבה את המאמץ הפוטנציאלי הדרוש ממערכת הראייה. העומס על מערכת הראייה עלול לגרום לבעיות עיניים וראייה שנקראת- מתח עייני דיגיטלי או בלועזית – Digital Eye Strain (DES). התסמונת נגרמת מחוסר יכולת מספקת של מערכת הראייה לבצע באופן נוח עבודה מול מסכים. מעל 90% מהאנשים העובדים מול מסכים מפתחים סימפטומים של טשטוש או כפל ראייה, כאבי ראש ויובש בעיניים. תלונות אלו נפוצות יותר בקרב אנשים המשתמשים במסכים מעל 3 שעות ביום. מומלץ להניח את המחשב בגובה העיניים

מה גורם לתופעה?

  1. קצב מצמוץ מופחת בזמן שימוש במסכים פוגע בפיזור אחיד של שכבת הדמעות. בנוסף, קריאת כתב קטן בטלפונים החכמים מאמצת את העיניים.
  2. מצמוץ לא מלא של העפעף העליון בעקבות החשיפה למסכים מביא לכך ששכבת הדמעות לא נמרחת על כל פני שטח העין, ועקב כך נגרם יובש באזור התחתון של פני העין.
  3. חשיפה מוגברת של הקרנית לאוויר החדר גורמת לאידוי מוגבר של שכבת הדמעות ועלולה לגרום ליובש בעיניים.
  4. הרכבת עדשות מגע גורמת לשכבת הדמעות על העין להיות חסרת יציבות, ובכך מגבירה את קצב המצמוץ, שכבת דמעות לא יציבה איננה יעילה בסיכוך פני העין וגורמת לאיוד מהיר וליובש.
  5. התעלמות מבעיות המקשות על הראייה, כמו למשל סנוור ממסך המחשב עקב תאורת רקע שאמורה להיות מחצית מהתאורה הרגילה בכיתה.
  6. התמקדות או התכנסות של העיניים לזמן ממושך במרחק קצר כגון טלפון/ טאבלט.
כאשר מסתכלים מקרוב על אובייקט, העיניים מתרכזות ומתכנסות פנימה לכיוון האף, והעדשה הטבעית הנמצאת בתוך העין מתקמרת יותר עקב כיווץ שרירים פנימיים. כאשר הם מתעייפים התמונה מקרוב נראית מטושטשת, אינה ברורה ואינה חדה.
מה ניתן לעשות?
אם אתם מתחילים לחוש חוסר נוחות בעין או תחושת התאמצות, פנו לבדיקת ראייה אצל רופא עיניים/אופטומטריסט. היו ערניים עם ילדכם, הזכירו להם לצאת להפסקה מדי חצי שעה עד שעה למספר דקות, ולא לעבור 2-3 שעות ביום של חשיפה למסכים.

טפלו ביובש בעיניים
הטיפול הנפוץ והיעיל כיום הוא שימוש בתחליפי דמעות בצורת טיפות או ג'ל, טיפות עיניים מקלות על תסמיני היובש ומעניקות תחושת נוחות והקלה לאורך זמן.

אווררו את החללים בהם אתם יושבים
הפניית אוויר המזגנים והמאוורר כך שלא יופנה ישירות לפניםולא יגרום לאיוד מוגבר של שכבת הדמעות מפני השטח של העין.

מומלץ להניח את המחשב בגובה המתאים-
חלקו העליון של המסך צריך להיות בגובה העיניים.

תאורה בריאה לעיניים
זכרו כי ניגודיות (קונטרסט) גבוה, הצבת המחשב כך שתאורה מלאכותית ותאורה מחלונות ודלתות לא תשתקף במסך וגודל כתב גדול יעזרו כולם בהפחתת המאמץ הראייתי.

עשו הפסקות מהמסכים במהלך היום-
בחשיפה ממושכת למסכים מומלץ לבצע את חוק 20-20-20: כל 20 דקות להתרחק משולחן המחשב, להביט למשך 20 שניות למרחק ולמצמץ 20 פעם או להביט למרחק גדול מ-20 רגל (6 מטר).

הצטרפו למועדון הלקוחות שלנו ללא עלות וקבלו עדכונים על מבצעים חדשים באתר ובחנות לפני כולם!

שם מלא
טלפון נייד
מייל